החלטתם למכור את הנכס? הכנו לכם 4 טיפים עיקריים ומדוייקים למכירת הנכס.
מחקר שוק לפני מכירת הנכס
טיפים להערכה נכונה ואטרקטיבית של שווי הנכס.
לרוב בשלב הראשוני של הערכת שווי הנכס אנשים נוטים לתמחר אותו מתוך נקודת מבט סובייקטיבית וסנטילמנטלית. בעלי נכסים מעריכים את הנכס שלהם הרבה מעבר לשוויו בשוק. לעיתים שיפוץ ושידרוג או בנייה של פרוייקט אטקרקטיבי בקרבת הנכס הם אכן סיבות טובות לכך. יחד עם זאת ההערכה מופרזת ללא מחקר שוק עלולה להוות מכשול וגורם מעקב במכירתו בעתיד.
מחקר שוק יעזור לכם להעריך את הנכס שלכם בצורה יותר ריאלית ומותאמת לשוק. ישנם אתרים בהם ניתן לחפש עסקאות מכירה שבוצעו באיזורכם לאחרונה ויסייעו לכם בהערכה מיטבית. ניתן למצוא את המידע של העסקאות באתר רשות המיסים ובאתרים נוספים ששואבים מידע מרשות המיסים. אתרים כגון גוב מאפ, מדלן ויד-2 מאפשרים חיפוש מדוייק על פי כתובת ומציגים מידע נוסף על העסקה. לאחר שמצאתם מספר נכסים דומים, תוכלו לשקלל את השדרוגים והשיפורים שבצעתם בנכס שלכם ולתת הערכה יותר ריאלית. כמובן שמומלץ לקחת איש מקצוע כגון שמאי, מתווך או יועץ נדל"ן להערכת שווי מקצועית
השקעה במראה ייצוגי של הנכס
נכס מטופח וייצוגי יסייע בתהליך המכירה.
אנשים אכן נוטים לשפוט ספר לפי הכריכה שלו. אתם תרצו לוודא שהרושם הראשוני של הקונים הפוטנציאליים יהיה לא פחות ממצויין. בשלב הראשון צביעת קירות ותיקונים. לעיתים ישנם דברים שאין לנו זמן לסדר אותם ביום-יום, קיר מתקלף, ברז מטפטף, ידית או תריס שבורים. השקעה בתיקונים היחסית קלים הללו מהווים שיפור ממשי בפוטנציאל המכירה. כאשר קונים פוטנציאליים מגיעים לביקור, הם רוצים להתאהב בבית ולא להוסיף עוד רשימה ארוכה של תיקונים קטנים, בנוסף לרשימת המטלות שממילא יש להם.
לגבי צביעת הקירות חשוב לבחור בצבע ניטרלי כמובן שהעדיפות היא לצבע לבן, כדאי להימנע מכל צבע דומיננטי אחר, מפאת הסיכויים המאוד נמוכים שזה ימצא חן בעיניי ההקונים המתעניינים.
בשלב השני סדרו וארגנו את הבית שלא יהיה עמוס מחפצים, מומלץ לפתוח חלונות לסירקולציה של אויר כמה שעות לפני כל ביקור. לעיתים יש ריחות בבית שאנחנו מורגלים אליהם ולא לשמים לב אליהם כמו ריח של חיות מחמד, אינסטלציה או כל ריח אחר ולקונים הריח עשוי להיות חזק ולא נעים שישאיר עליהם חותם רע. אפשר לשים ממש מעט בישום, בכדי לא ליצור את האפקט ההפוך ממה שרצינו יכול להיות שהריח לא יהיה לטעם הקונים.
בשלב השלישי והאחרון בחלק זה, לעצב את הבית בדברים שמייצרים תחושה נעימה כגון עציצים, פרחים וכלי נוי, קערה עם פירות רעננים יכולים להוסיף לתחושה נעימה. במידה ויש מרפסת, כמה אדניות עם צמחים יעשו רק טוב. מומלץ לוותר על יצירות אומנות וריהוט נועזים, תמונות גדולות ואפילו תמונות משפחתיות. המטרה היא לגרום לבית להיראות ניטרלי לחלוטין, ולתת את המרחב היצירתי לקונים הפוטנציאליים לדמיין איך הבית יראה כשהם יעברו אליו ויעצבו אותו.
שיווק ופרסום מכירת הנכס בפלטפורמות שונות
טיפים לפרסום הנכס בצורה נכונה בפלטפרומות רלוונטיות להרחבת מעגל הקונים.
אחרי שיש לנו מחיר לנכס והוא נקי, מעוצב ומסודר זה הזמן לשווק אותו. צלמו את הנכס באור יום כשהחלונות פתוחים ונותנים אור מווסת ולא מסנוור. רצוי לצלם במצלמה איכותית וברורה וללא אנשים ברקע. אם יש איזורים שאינם פוטוגנים נסו ככל האפשר לצלם מזווית מחמיאה, במידה ולא ניתן וותרו על איזור זה, סירטון שתצלמו בנוסף יספק תמונה יותר רחבה על הבית. את הנכס ניתן לפרסם באתרים כמו יד 2, מדלן, קומו והומלס. בנוסף מומלץ מאוד לפרסם ברשתות החברתיות ובקבוצות השונות של עיר המגורים שלכם שלהם יש את כח החשיפה וההפצה לקהלים יותר גדולים. בקשו מהקרובים אליכם לשתף ככל הניתן בכדי להגיע לקהל רלוונטי. אל תייאשו המשיכו לפרסם עד שתגיעו ללקוחות פוטנצייאלים, זה אפשרי.
גישה חיובית וגמישות – מציאת הקונים המתאימים תלויה גם בכם!
לאורך תהליך המכירה אתם תפגשו אנשים שונים עם תפיסות ואמונות שונות. חשוב שתגיעו ממוקדים ותזכרו שיש לכם מטרה אחת – למכור את הנכס שלכם במחיר המתאים. כניסה לדיונים לא רלוונטים בנושאים שונים עלולים ליצור אי הסכמות ורק יסיתו אתכם מהמטרה שלשמה התכנסתם. הגיעו עם גישה חיובית ואופטימית לכל פגישה, דברו בחיוב על איזור המגורים ועל הבית שאתם מוכרים. אם אין לכם דברים חיובים על הנכס בראש, היזכרו לפני כל פגישה למה עברתם לגור שם ומה הנוחיות שהנכס והאיזור אפשרו לכם.
חשיבה חיובית וגמישות מחשבתית במשא ומתן מול הקונים, יכולים לפתוח פתח למציאת עמק השווה בין שני הצדדים ובהמשך להוביל לסגירת עיסקה.
חשוב מאוד לסגור עסקה, לא פחות חשוב לסגור עסקה באווירה טובה ועם האנשים הנכונים.